
گامهای بزرگ خانواده هلدینگ صاد برای ارتقای بهرهوری سازمانی
در دومین جلسه همافزایی و همگامسازی مدیرعاملین خانوادهی هلدینگ فنآوری و نوآوری صاد، از برنامههای عملی و موثر این هلدینگ برای ارتقای بهرهوری سازمانی، ساماندهی پروژهها و ایجاد هماهنگی و همافزایی بیشتر فیمابین شرکتهای زیرمجموعه، رونمایی شد. بازطراحی سند استراتژیک خانوادهی صاد، پیادهسازی هماهنگ سیستم مدیریتی OKR و هماهنگسازی فرایندهای رسانهای و تبلیغاتی و تشکیل کارگروههای کسبکار، مالی و نیروی انسانی، برنامهریزی راهبردی و حسابرسی حاکمیتی از جمله اقدامات صاد برای بهبود ارتقای عملکرد شرکتها و کیفیت خدمات و محصولات این هلدینگ فناورانه در صنعت بانکداری است.
به گزارش پایگاه خبری نت صاد، دکتر ابوالفضل روحانی، مدیرعامل هلدینگ صاد در ابتدای این نشست، ضمن ارایه گزارشی از فرایند بازطراحی پلن مدیریت و استراتژیک هلدینگ گفت: «با تلاشهای صورت گرفته، بازتنظیم سند استراتژیک هلدینگ و طراحی پلنهای کسبوکار و بازاریابی در حال اتمام است و انشاءالله بزودی، پس از تمام این فرایند، سند استراتژیک شرکتهای زیرمجموعه نیز متکی به طراحیهای جدید صورت گرفته، مورد بازنگری و بازمهندسی قرار خواهد گرفت.»
دکتر روحانی ادامه داد: «ما عزم خود را برای ارتقای کارآمدی، بهرهوری، هماهنگی و همافزایی خانوادهی هلدینگ صاد جزم کردهایم و طبق دستور دکتر سیفی، مدیرعامل محترم بانک موظف به ارایهی ماهانه گزارشی جامع از عملکردها، دستاوردها و شرایط شرکتها هستیم. روز یکشنبه دوازدهم اسفندماه، بنده اولین گزارش جامع خانوادهی صاد را متکی به گزارشی که شما عزیزان زحمت تنظیم آن را کشیده بودید، به دکتر سیفی ارایه کردم. ایشان مجدداً بر اهمیت و حساسیت هلدینگ صاد در تحقق تحول دیجیتال تاکید کردند و فرمودند که در گزارشات ماهانه حتما باید مباحث مالی، فناوری و دستاوردها و البته مشکلات و چالشها ذکر شود.».
مدیرعامل هلدینگ صاد، در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از جلسات هماهنگی کارگروه کسبوکار هلدینگ و شرکتهای تابعه ارایه کرد و ضمن تمجید از جدیت و اثربخشی بالای این جلسات، گفت: «ما در بخشهای دیگری مثل برنامهریزی راهبردی و نظارت حاکمیتی نیز کارگروههایی را شکل دادهایم. کارگروه کسب و کار 13 جلسه موثر را برگزار کرد و کارگروههای دیگر نیز با همین روند در حال شتابگیری هستند. درخواست بنده از تمامی شرکتها این است که جز در موارد ضروری، مسئولین و مدیران مربوطهی خود را ملزم به حضور جدی و قدرتمند در جلسات کنند تا بتوانیم بستر مناسبی را برای رشد و شتابگیری حرکت هلدینگ فراهم آوریم.»
دکتر روحانی همچنین در این جلسه، از لزوم هماهنگ شدن فرایندهای رسانهای و تبلیغاتی اعضای خانواده صاد سخن گفت و تاکید کرد: «ما هم باید در مدیریت بودجه در این حوزه دقیق و برنامهریزی شده عمل کنیم و هم در شکل و ماهیت اطلاعرسانیهای خود بازنگری نماییم. درخواست من از تمامی عزیزان این است که در هماهنگی با مدیریت روابط عمومی هلدینگ صاد، در این راستا با ما همکاری کنند تا بتوانیم با کمترین بودجه، از حداکثر ظرفیتهای موجود برای تبلیغ و نمایش قدرت، دستاوردها و محصولات شرکتهای عضو بهره بگیریم و توان بانکداری دیجیتال بانک صادارت ایران را به نمایش بگذاریم.»
وی همچنین بر لزوم فعال شدن محسوس واحدهای روابط عمومی و بازاریابی در شرکتها و نظمبخشی و قوامبخشی به فرایندهای تولید محتوا، تبلیغات و اطلاعرسانی در فضای مجازی تاکید کرد.
در ادامه جلسه، با عاملیت معاونت برنامهریزی راهبردی از پیاده سازی سیستم مدیریتی OKR در خانواده هلدینگ صاد رونمایی شد. سیستم مدیریتی OKR (Objectives and Key Results) یک سیستم مدیریتی برای تعیین اهداف و سنجش نتایج است که در شرکتهای بزرگ مانند گوگل، اینتل و لینکدین استفاده شده و به بهبود عملکرد سازمانی کمک میکند. این سیستم به سازمانها، تیمها و افراد کمک میکند تا اهداف شفاف، قابل اندازهگیری و هماهنگ تعیین کرده و بر تحقق آنها تمرکز کنند.
در بخش پایانی این نشست نیز مدیرعاملین شرکتهای زیرمجموعه هلدینگ صاد، برخی از چالشهای خود را با مدیرعامل هلدینگ در میان گذشته و در راستای طراحی راهبردهای جدید برای اعمال هماهنگیهای موثر، ضمن حفظ استقلال شرکتهای رایزنی کردند.







