در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بانک، بیمه، بورس و فرصتهای سرمایهگذاری و در قالب پنلی تخصصی که در محل همایشهای بینالمللی جزیرهی کیش برگزار شد، سه محصول دیجیتالی برجستهی بانک صادرات شامل سپینو، چکنو و ست، معرفی و رونمایی شدند.

به گزارش نت صاد، دکتر اقبالی، عضو هیات مدیرهی بانک صادرات، در آغاز این مراسم، نسبت به معرفی اولویتهای تیم مدیریتی جدید و دستاوردهای کسب شده در یک سال اخیر اقدام کرد و گفت: «تیم مدیریتی جدید از زمان آغاز به کار، توسعهی بازار بانک صادرات را اولویت خود قرار داد و ظرف مدت یک سال اخیر توانست رتبهی این بانک را از از پنج به چهار ارتقا دهد. ما به دنبال این هستیم که طی ۲۴ ماه آینده، رشد یک پلهای دیگری را نیز محقق سازیم.»

به گفتهی وی، ارتقای درصد سوددهی بانک، ارتقای وضعیت معیشت کارکنان و ریبرندینگ از دیگر اولویتهای تیم مدیریتی بانک صادرات است که در این راستا اقدامات و طرحهای خوبی اجرایی شده و به زودی شاهد اثربخشی و بروز نتایج آنها خواهیم بود.

در ادامهی این مراسم، خلاصهای از نقشهی تحول دیجیتال بانک صادرات به شرح زیر معرفی شد:

ـ تدوین نقشه تحول دیجیتال ۱۳۹۸

ـ تاسیس هلدینگ صاد در ۱۳۹۹

ـ تصویب سند نقشه تحول دیجیتال سوی هیات مدیره در تیرماه ۱۴۰۰

ـ تاسیس آکادمی بانکداری دیجیتال، آزمایشگاه کنجکاوی، مرکز رشد و نوآوری هلدینگ صاد و ادارهکل بانکداری دیجیتال در بانک صادرات در سال ۱۴۰۱

ـ بهرهبرداری از ۱۵۳ سرویس مدیریت کانال در پایان سال ۱۴۰۱

ـ رونمایی از سرویسهای بانکداری با نام تجاری نئو، راهاندازی محصول ـ خدمت چکنو و تاسیس مرکز خدمات غیر حضوری بانک در ابتدای سال ۱۴۰۲

ـ رونمایی از سامانهی موج پلاس، سفته و برات الکترونیک، سامانه ست (توثیق الکترونیکی) و بانک دیجیتال سپهر با نام تجاری سپینو و رونمایی از تامین زنجیره SCF در سال ۱۴۰۲

در بخش دیگری از این مراسم، سه محصول شاخص دیجیتالی بانک صادرات به نامهای سپینو، سامانه ست (توثیق) و چکنو به صورت کامل معرفی شدند و دربارهی ویژگیها، مزیتها و دستاوردهای آنان توضیح داده شد.

اطلاعات مربوط به پلتفرم بانکداری دیجیتال با نام تجاری سپینو:

ـ تاکنون دو کمپین برای تبلیغ و پایدارسازی این محصول شامل ارز اربعین و آلبوم شمس آخرین ساختهی استاد همایون شجریان برگزار شده است.

ـ در ارز اربعین ۴۴ هزار زائر ارز خود را از طریق سپینو دریافت کردند. مجموعه ارز دریافت شده، بالغ بر ۸ میلیارد دینار بود.

ـ نیم میلیون نفر ظرف مدت سه ماه، به عضویت سپینو درآمدهاند. سپینو هماکنون روزانه ۴۵۰۰  نصب دارد که رکود بسیار بالایی است و دومین رتبه را هم در این حوزه به خود اختصاص داده است.

ـ بزودی از فیچرهای آتی سپینو رونمایی رونمایی خواهد شد که از جملهی آنها میتوان به انتقال وجه از طریق کیآرکد، توسعه-ی شهر تخفیفی شهر سپینو، پیادهسازی سرویس چکنو در سپینو، سیستم امتیازی سپینو که به وفاداری سازی مشتریان می-پردازد، اشاره کرد.

اطلاعات مربوط به چکنو:

ـ فقط به واسطه چکهای کاغذی که در بانک صادرات مورد مصرف قرار میگیرد، سالانه ۲۵ هزار اصله درخت داره قطع می-شود. ـ فراگیرشدن چکهای الکترونیک مثل چکنو کمک شایانی به محیط زیست خواهد کرد.

ـ تاکنون ۶۵۰ هزار چک دیجیتال در سیستم بانکی کارسازی شده که از این میان، ۸۵ درصد نقد شده، ۱۴ درصد در جریان مبادلات است و یک درصد هم برگشت خورده است.

ـ در بانک صادرات، ۶۵۸ هزار دسته چکنو ایجاد شده است. تعداد چکهای کارسازی شده در سامانهی صیاد در بانک صادرات، ۳۱۷ هزار دستهچک است و مبلغ مجموع این چکهای کارسازی ۶۵ هزار میلیارد ریال بوده است.

ـ از مهمترین ویژگیهای چکنو این است که امکان جعل و سرقت را به شدت کاهش داده است.

ـ گیرندگان چکنو جهت نقدکردن نیازی به گواهینامهی امضای دیجیتال ندارند.

ـ چکنو نیازی به ثبت در سامانهی صیاد ندارد.

ـ از سرویس صادرکنندگی چکهای دیجیتال برای اشخاص خصوصی، ۲۰ آبان رونمایی خواهد شد.

اطلاعات مربوط به سامانهی ست:

ـ گرفتن تسهیلات بانکی بدون ضامن بیشترین جستجو را در گوگل به خود اختصاص داده است.

ـ سامانه ست امکان بهرهمندی از داراییهای متنوع به عنوان وثیقه را ایجاد کرده و به ارتقای عدالت اجتماعی در حوزه دریافت وام کمک کرده است.

ـ سامانه ست، مشکلات وثایق سنتی مثل دردسترس نبودن ضامن، دشواری و هزینهبر بودن تعویض وثیقه، پیچیدگی و زمانبر بودن فرایندها و فراهم نشدن ضمانتها برای همه، اعمال سلیقه و متنوع نبودن وثیقههای مورد پذیرش و عدم تناسب ارزش وثیقه با میزان تسهیلات را رفع کرده است.

اشتراک‌ها:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *