دکتر سیفی، مدیرعامل بانک صادرات ایران در مراسم صادروز، چهارمین سالگرد تاسیس هلدینگ فناوری و نوآوری صاد، این هلدینگ را عضو مهمی از خانوادهی بزرگ بانک صادرات ایران معرفی و بر لزوم بهبود تعامل بدنه بانک با صاد و شرکتهای زیر مجموعه آن تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری نت صاد، دکتر سیفی در این مراسم گفت: «در عصر انقلاب دانایی، حرکت به سمت بانکداری هوشمند، یک انتخاب نیست، بلکه ضرورتی بسیار مهم و حیاتی است که سرنوشت تمام بانکها را رقم میزند. اینگونه نیست که ما بخواهیم یا بتوانیم در برابر این تحول بزرگ ایستادگی کنیم.»
دکتر سیفی با تاکید بر اینکه در صنعت بانکداری هوشمند، اکوسیستمها تعیین کننده سهم بازار هستند، گفت: «باید درک کنیم که در آیندهی نزدیک این بانکها و موسسات مالی نیستند که با هم رقابت میکنند، بلکه اکوسیستمها با یکدیگر رقابت خواهند کرد. بنده حتی اعتقاد دارم که در آینده، اکوسیستمها صرفاً و تخصصی به صورت مالی نیز شکل نمیگیرند و جنبه کلیتری دارند. بر این اساس، اکوسیستمی که با شرایط و کیفیت بهتر، به نیازهای متنوعتری از مخاطبان پاسخگویی میکند، به صورت طبیعی سهم بیشتری هم از بازار به دست خواهند آورد. در واقع در آینده، اکوسیستمهای جامعی شکل میگیرند که ارایه خدمات مالی و بانکی تنها بخشی از مجموعه خدمات متنوعی است که به مردم ارایه میکنند».
مدیرعامل بانک صادرات افزود: «بنابراین همهی این موارد بدین معنا است که ما باید با سرعت تحول دیجیتال را در بدنه بانک معظم صادرات محقق سازیم و در این میان، هلدینگ صاد نقش مهمی در تحقق این هدف مهم و استراتژیک دارد.»
وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه فناوری و آیتی در بدنه بانک صادرات ایران وجود داشت گفت: «اصولاً هدف از تاسیس هلدینگ صاد و انسجام بخشی به شرکتهای ابزاری بانک در حوزه فناوری مالی این بود که بتوانیم بر بحرانها، مشکلات زیرساختی و پیچیدگیهای کاری فائق آییم. الحق هم در این مدت هلدینگ و شرکتهای زیرمجموعه آن عملکرد قابل قبولی داشتهاند. کما اینکه برخی از مهمترین محصولات ما مثل نئوبانک سینو، چکینو و … در همین مجموعه تولید شده است. باید بپذیریم که ما علیرغم تاخیرها و مشکلاتی که با آنها در حوزه فناوری مالی دست به گریبان بودهایم، در برخی از بخشها نیز عملکرد بسیار خوب و ارزندهای داشتهایم. از جمله ما اولین بانکی بودیم که چک الکترونیکی و برات الکترونیکی را ارایه کردیم. طوری که عملکرد و آمارهای مربوط به چکینو ما حتی قابل مقایسه با بانکهای دیگر مثل بانک ملی و بانک ملت نیست و ما رکوردهای بسیار شکوهمندی را در این حوزه ثبت کردهایم.»
دکتر سیفی ضمن بر شمردن برخی از مهمترین مشکلات بانک صادرات در حوزه فناوری مالی و تحول دیجیتال مثل بزرگ بودن و عظیم بودن مجموعه، تعداد زیاد کارکنان، تعداد بالای شعب فیزیکی و همچنین دامنه بزرگ مخاطبان، تاکید کرد: «قطعاً موسسه مالی یا بانکی که مشتریان بسیار کمتری نسبت به بانکی مثل صادرات دارد، سادهتر میتواند تحولات دیجیتالی را در بدنه خود رقم بزند. اما بانک صادرات ایران به داشتن بیش از ۲۰ هزار نیروی انسانی، تعداد شعب بالا و برخورداری از بالغ بر ۴۰ میلیون مشتری، با سختیهای بیشتری مواجه بوده است.
وی همچنین گفت: «اما با همه مشکلات و سختیها و البته چالشها، ما قادر هستیم به سرعت در حوزه بانکداری هوشمند نیز به رتبههای برجستهای دست یابیم و مشابه دستاوردهای درخشانی که اخیرا در بخشهای مالی حاصل کردهایم مثل رکوردزنی در درآمدهای عملیاتی را در حوزه فناوری نیز رقم بزنیم.»


