رقم همکاری بانک صادرات و جیبیت به ۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید
شرکت جیبیت (ایوان رایان پیام) که از پلتفرمهای فعال در حوزهی خدمات مالی آنلاین است و همکاری به نسبت گستردهای با بانک صادرات دارد، به دنبال توسعهی تعاملات خود با این بانک است. مسئولان این شرکت پیشبینی میکنند که سطح همکاری طرفین در سال جاری به بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان برسد.
پایگاه خبری نت صاد برای آشنایی بیشتر با این شریک تجاری بانک صادرات و ابعاد همکاریها و تعاملهای دو جانبه، گفتگویی را با مهدی فوقی، مسئول کسب و کار شرکت جیبیت انجام داده که در ادامه ملاحظه میکنید:
خدمات و سرویسهای جیبیت:
اگر بخواهم به زبان ساده جیبیت را معرفی کنم باید بگویم که جیبیت یک پلتفرم آنلاین است که به کسبوکارها کمک میکند نیازمندیهای مالی دیجیتالی خود مثل انتقال پول، پرداخت و دیگر عملیاتهای بانکی را به دور از پیچیدگی و با سهولت، امنیت و یکپارچگی مطلوب برآورده سازند.
ما سرویسهای مختلفی را به مخاطبان خود که بانکها نیز جزو آنها هستند ارایه میکنیم که میتوان این سرویسها را به چند دسته تقسیم کرد. اولین سرویسها، مبتنی بر ورود پول هستند که از جملهی آنها میتوان به درگاه پرداخت یا سرویس واریز شناسهدار اشاره کرد. این سرویسها به کسبوکارها کمک میکنند تا ورود پول را راحتتر و سریعتر و البته بدون مغایرت انجام دهند. ضمن اینکه سرویس ضد پولشویی نیز روی این سرویسها نصب شده تا بیزینسها از تمییز بودن پولی که وارد سازمانشان میشود، اطمینان حاصل کنند.
دستهی بعدی سرویسهای تسویهای است که خود شامل دو گروه آنی و غیرآنی میشود. سرویسهای تسویهای آنی ما از مبدا تمام بانکها از جمله بانک صادرات انجام میشود. ما در این بخش همکاری عمیقی با ۱۶ بانک از جمله بانک صادرات داریم. سرویسهای غیر آنی ما متکی به پایا است و همچنین دارای سرویس ریفاند هستیم که اگر تراکنش به هر دلیلی مثل کنسل شدن خرید، ناتمام بماند، به صورت آنی مبلغ را به حساب مشتری باز میگرداند.
در خصوص سرویسهای استعلامی نیز باید عرض کنم، این سرویس ها نیز مبتنی بر استعلام تبدیل و تطبیق اطلاعات هستند. بحث تبدیل از حیث بهبود تجربهی کاربری صورت میگیرد و تطبیق نیز مبتنی به مبارزه با پولشویی است که به کسبوکارها کمک میکند به صورت آنلاین استعلام بگیرند.
هماکنون برندهای بزرگی مثل دیجیکالا و دیجیپی، اسنپ، تپسی و بسیاری از بانکهای کشور از خدمات ما بهره می-گیرند.
همکاری عمیق جیبیت با بانک صادرات و سپینو:
ما در بخشهای مختلفی همکاریهای عمیقی با بانک صادرات مخصوصاً در قالب اپلیکیشن سپینو داریم که از جملهی آنها میتوان به بهرهگیری از این اپلیکیشن از سرویسهای استعلامی جیبیت اشاره کرد. همچنین ما به سپینو در راهاندازی انتقال هوشمند پول کمک کردهایم که طی آن کاربران میتوانند با واردکردن شماره کارت، به صورت پایا و ساتنا، انتقال وجه انجام دهند. بر این اساس، به محض آنکه کاربر شماره کارت را وارد کرد، سیستم به صورت اتوماتیک شمارهی شبای مرتبط با کارت را تولید میکند تا امر انتقال میسر شود.
البته ما دو پروژه دیگر را نیز داریم با بانک صادرات استارت میزنیم که امیدواریم تا رویداد تراکنشها بتوانیم از آنها رونمایی کنیم.
تاریخچه و آمار مربوط به همکاری جیبیت و بانک صادرات:
واقعیت این است که جیبیت تقریباً از بدو تاسیس یعنی سال ۱۳۹۶ همکاری خوبی با بانک صادرات داشته است. سال گذشته گردش مالی این همکاری بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان بود و پیشبینی میکنیم که حجم این همکاری در سال جاری به ۵۰ هزار میلیارد تومان برسد.
البته باید عرض کنم که گردش مالی ما در سال گذشته به صورت کلی بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بوده و بالغ بر ۵ میلیارد فراخوانی سرویس داشتهایم. شرکت جیبیت یک شرکت تخصصی بومی است که ۱۵۰ نفر در آن و شرکتهای زیرمجموعهاش کار میکنند.
سخن پایانی:
ما با اتکا به توان و ظرفیت نیروی انسانی شایستهی خود تلاش میکنیم همگام با تحولات جهانی رشد و پیشرفت داشته باشیم اما در تمام این سالها بزرگترین مشکل و چالش ما، مباحث رگولاتوری بوده است. درخواست شرکت جیبیت و البته دیگر شرکتهای حوزه فناوری مالی این است که نظام رگولاتوری که بانک مرکزی در راس آن قرار دارد، نگاهش را به لبهی نوآوری تغییر دهد. در واقع ما خواستار تغییر نگاه ریسکمحور به نگاه تعاملی هستیم و باور داریم که از مسیر هماندیشی و تعامل میتوان بستر مناسبی برای رشد فینتک و بانکداری دیجیتال در کشور ایجاد کرد.