رشد ۳۰۰ درصدی کاربران پاسینو

رشد ۳۰۰ درصدی کاربران پاسینو

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سپهر ضمن اعلام رشد 300 درصدی کاربران نرم‌‌افزار پاسینو، تاکید کرد که این شرکت برنامه‌های گسترده‌ای را برای ارتقای جایگاه PSP‌بانک صادرات در رده‌بندی‌های شاپرک در دستور کار قرار داده است. به گفته‌ی وی، پرداخت الکترونیک سپهر بزودی از محصول جدید خود یعنی وامی‌پی نیز رونمایی خواهد کرد.

رشد ۳۰۰ درصدی کاربران پاسینو

رشد ۳۰۰ درصدی کاربران پاسینو

رشد ۳۰۰ درصدی کاربران پاسینو

مهندس احمد پیشگاه‌زاده، در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری نت صاد، در حاشیه هفدهمین نمایشگاه صنعت مالی تهران، آخرین تحولات و دستاوردهای این شرکت در حوزه پرداخت را تشریح کرد و و از رشد شگفت‌انگیز پاسینو، نرم‌افزار تخصصی مدیریت مالی بانک صادرات ایران در چند ماهه‌ی اخیر خبر داد.

وی در این مصاحبه که مشروح آن را در ادامه ملاحظه می‌کنید، تأکید کرد که بهبود مستمر تجربه کاربری و توسعه خدمات نوآورانه در کانون توجه استراتژی‌های آتی پرداخت الکترونیک سپهر قرار دارد و این شرکت با حمایت بانک صادرات ایران و هلدینگ فن‌آوری و نوآوری صاد، تحولات و برنامه‌های گسترده‌ای را برای ارتقای جایگاه خود در رده‌بندی‌های شاپرک مد نظر قرار داده است. رونمایی از لندتک جدید بانک صادرات با عنوان وامی‌پی از جمله‌ی اقداماتی است که پیشگاه‌زاده به آنها اشاره کرده است.

استقلال هلدینگ صاد گام مثبت در راستای توسعه و پیشرفت

هلدینگ فناوری و نوآوری صاد از همان ابتدا با یک نگاه راهبردی و مستقل شکل گرفت و این استقلال که از گذشته وجود داشته و در آینده نیز ادامه خواهد داشت، یک گام مثبت و مهم در راستای توسعه و پیشرفت این هلدینگ است. این استقلال به ما این امکان را می‌دهد که به‌طور مستقیم و بدون وابستگی به نهادهای دیگر، به نیازهای بازار پاسخ دهیم و خدمات خود را به‌صورت تخصصی‌تر ارائه کنیم.

اگر به‌طور تخصصی به این موضوع نگاه کنیم، می‌بینیم که حوزه‌های اقتصاد دیجیتال و به‌ویژه مباحث فین‌تک و سایر زمینه‌هایی که هلدینگ صاد در آن‌ها فعالیت می‌کند، بسیار تخصصی و پیچیده هستند. این استقلال می‌تواند به هم‌گرایی بیشتر بین شرکت‌ها کمک کند و به ما این امکان را می‌دهد که به‌راحتی با دیگر بازیگران این حوزه ارتباط برقرار کنیم و از تجربیات و دانش آن‌ها بهره‌برداری کنیم.

این نمایشگاه گواهی بر این ادعا است که هلدینگ صاد می‌تواند به‌صورت مستقل به بازارهای جدیدی دسترسی پیدا کند، بازارهایی که ممکن است بعضاً از سوی بانک صادرات نادیده گرفته شده باشند. این موضوع به ما این فرصت را می‌دهد که با مشتریان جدیدی آشنا شویم و روابط تجاری جدیدی را برقرار کنیم. به‌عنوان مثال، امروز ما با دو مشتری که قبلاً با بانک صادرات همکاری داشتند، مذاکراتی را برای عقد تفاهم‌نامه آغاز کردیم. این نشان‌دهنده‌ی فرصت‌های مثبت و جدیدی است که این رویداد برای ما به ارمغان آورده است.

البته، اگر غرفه‌ی بزرگتری داشتیم و بانک صادرات نیز ما را همراهی می‌کرد، به احتمال زیاد می‌توانستیم اتفاقات بهتری را رقم بزنیم. اما به‌هرحال، این نمایشگاه فرصتی است که می‌توانیم از آن بهره‌برداری کنیم و به توسعه‌ی روابط و همکاری‌های جدید بپردازیم. این رویداد نه‌تنها به ما این امکان را می‌دهد که خدمات و محصولات خود را معرفی کنیم، بلکه می‌تواند به ما کمک کند تا از تجربیات دیگران نیز بهره‌مند شویم و در نهایت به رشد و پیشرفت بیشتری دست یابیم.

لزوم ایجاد نمایشگاه یا شوروم دائمی در هلدینگ صاد

باید تأکید کنم که معرفی خدمات و محصولات نباید محدود به زمان برگزاری نمایشگاه‌ها باشد. به نظر من، این اتفاق باید در قالب یک محل دائمی، مانند یک نمایشگاه یا شوروم دائمی در هلدینگ صاد یا یکی از ساختمان‌های بانک صادرات، شکل بگیرد. اگر این ایده به مرحله اجرا برسد، می‌تواند تحولی بزرگ در نحوه معرفی خدمات ما ایجاد کند.

وجود یک شوروم دائمی به ما این امکان را می‌دهد که همواره برای مهمانانی که به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه در حوزه اقتصاد دیجیتال هستند، فضای مناسبی را فراهم کنیم. در این فضا، می‌توانیم سایر خدمات هلدینگ را نیز معرفی کنیم که این موضوع خود،  به هم‌افزایی و ایجاد فرصت‌های جدید کمک خواهد کرد.

به عنوان مثال، تصور کنید مشتری خاصی قصد رایزنی با شرک پرداخت الکترونیک سپهر را دارد تا بتواند یک نیاز خود در حوزه‌ی پی‌تک را برآورده سازد. با وجود شوروم دائمی، ما می‌توانیم جلسه‌ی خود را در آنجا برگزار کنیم و دیگر خدمات خانواده‌ی هلدینگ صاد در حوزه اقتصاد دیجیتال را نیز به این مشتری معرفی نماییم. بدین شکل به اصطلاح با یک تیر چند نشان می‌زنیم و گام موثری را در راستای بهبود فرایندهای بازاریابی و ارتقای هم‌افزایی بر می‌داریم که به صورت قطعی نتایج بهتری را برای تمام شرکت‌های عضو صاد به همراه خواهد داشت.

در واقع، این رویکرد می‌تواند به ما کمک کند تا نه‌تنها خدمات خود را به‌طور مؤثرتری معرفی کنیم، بلکه روابط تجاری و همکاری‌های جدیدی را نیز ایجاد کنیم که در نهایت به رشد و توسعه‌ی بیشتر هلدینگ صاد منجر خواهد شد.

ارائه خدمات بهتر با همگرایی بانک و شرکت پرداخت الکترونیک سپهر

همگرایی هرچه بیشتر بین بانک و شرکت پرداخت الکترونیک سپهر می‌تواند باعث رقم خوردن اتفاقات خوبی در صنعت پرداخت شود، به‌ویژه در جایگاه‌های گزارشات اقتصادی شاپرک. این همگرایی هم باعث بهبود کیفیت خدمات ما می‌شود و هم مسیر و بستر مناسبی را برای توسعه بازار، جذب مشتریان جدید و افزایش منابع درآمدی بانک فراهم می‌کند.

شرکت‌های پرداخت الکترونیک، مانند سپهر، عملاً به‌عنوان بازوهای ابزاری بانک‌ها عمل می‌کنند و می‌توانند در جذب منابع بسیار مؤثر باشند. متأسفانه طی سال‌های گذشته، کمبودهایی از نظر حمایت و توجه خاص نسبت به شرکت سپهر وجود داشته است، اما خوشبختانه اکنون شاهد جبران این کمبودها هستیم و مدیران فعلی بانک صادرات با رویکرد بهینه‌تر و همدلانه‌تری از PSP خود حمایت می‌کنیم.

امیدواریم در آینده‌ای نزدیک، با توجه به همگرایی‌هایی که در حال حاضر در حال وقوع است، بتوانیم مشتریان بزرگ بانک صادرات را بیش از پیش جذب کنیم. این جذب مشتریان می‌تواند در حوزه‌های مختلفی مانند دستگاه‌های کارتخوان، ارائه درگاه‌های پرداخت اینترنتی و سایر خدمات حوزه پی‌تک صورت گیرد.

با این اقدامات، ما به‌دنبال افزایش منابع بانک هستیم و به تبع آن، جایگاه شرکت سپهر نیز در حوزه اقتصادی و رتبه‌بندی شرکت‌های پرداخت الکترونیک بهبود خواهد یافت. این روند نه‌تنها به نفع بانک صادرات و شرکت سپهر خواهد بود، بلکه می‌تواند به ارتقای سطح خدمات در صنعت پرداخت الکترونیک نیز کمک کند و در نهایت به نفع مشتریان و کاربران نهایی باشد.

کسب جایگاه‌های بالاتر در صنعت بانکداری دیجیتال با اعتماد بانک صادارت به شرکت سپهر

اعتماد بانک صادرات ایران به مجموعه پرداخت الکترونیک سپهر، به تیم فنی، اقتصادی و حقوقی ما می‌تواند کمک کند تا هم‌افزایی بیشتری را بین دو مجموعه شاهد باشیم. آنچه که ما از بانک صادرات انتظار داریم، این است که بیش از پیش به ما اعتماد کند. اگر هم در مواردی فکر می‌کند که ما نقص‌هایی داریم، باید در قالب همین حمایت‌ها و افزایش منابع مالی و سرمایه‌های شرکت، به ما کمک کند تا بتوانیم این نقصان‌ها را رفع کرده و به سمت اصلاح و بهبود زیرساخت‌ها و ارائه خدمات مفیدتر به مشتریان بانک صادرات حرکت کنیم.

همیشه در حوزه خدمات، کم و کاستی‌هایی وجود داشته و خواهد داشت. انتظار ما از بانک صادرات این است که اجازه دهد اگر در مواردی نیاز به خدمات سایر شرکت‌ها دارند، این خدمات را از طریق شرکت سپهر دریافت کنند و خود بانک مستقیماً با سایر رقبای ما وارد مذاکره و قرارداد نشود.

بهترین حالت این است که اگر شرکت سپهر به هر دلیلی نتواند خدماتی را ارائه دهد یا دچار کم و کاستی باشد، خودش به سراغ سایر رقبا در صنعت برود و با آن‌ها قرارداد همکاری داشته باشد. این رویکرد هم به مرور باعث توانمندی بیشتر سپهر می‌شود و هم بستری را فراهم می‌آورد که بانک به شکل تخصصی و با بهترین شرایط ممکن خدمات مورد نیاز خود و مشتریانش را تامین کند. یادمان باشد که ارتقای جایگاه سپهر در صنعت پرداخت در نهایت به معنای ارتقای جایگاه بانک صادرات است.

رشد و توسعه‌ی پایدار هلدینگ صاد در دوران مدیریت جدید

رویکرد جدید هلدینگ کاملاً در راستای سیاست‌های بانک صادرات ایران در حال پیگیری است و ما در ماه‌های اخیر شاهد حرکت رو به جلو و روشن شدن چراغ بسیاری از شرکت‌های هلدینگ صاد بوده‌ایم. حضور عزیزانی مانند آقای دکتر روحانی قطعاً مثمرثمر است و تأثیرات مثبتی بر روند کار هلدینگ دارد.

با توجه به سیاست‌هایی که ایشان دارند و بازدیدهای مستمر و نظارت‌هایی که از شرکت‌های هلدینگ صاد انجام می‌شود، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که آثار این رویکرد در ماه‌های آینده بیشتر نمایان شود. این نوع مدیریت و نظارت می‌تواند شتاب حرکتی خانواده صاد در مسیر تحقق تحول دیجیتال و بانکداری هوشمند را ارتقا دهد.

ذکر این نکته نیز ضروری است که تحولات مثبت شکل گرفته، انگیزه ما را هم ارتقا داده و فضایی توام با همکاری، هم‌افزایی و همگام‌سازی را در بین شرکت‌های عضو این خانواده فراهم آورده است. انشاءالله این رویکرد در نهایت به رشد و توسعه‌ی پایدار هلدینگ و شرکت‌های آن منجر می‌شود و ما را در مسیر موفقیت‌های بیشتر قرار می‌دهد.

وامی‌پی، راهکار نوین در حوزه وام‌دهی خرد

همانطور که مستحضرید، حوزه فین‌تک یا اقتصاد دیجیتال شامل شاخه‌های بسیار زیادی است. وقتی که شرکتی مانند پرداخت الکترونیک سپهر در حوزه فناوری‌های مالی فعالیت می‌کند، با توجه به نیاز روز جامعه، به سمت توسعه‌ی خدمات خود در شاخه‌های دیگر فین‌تک نیز می‌رود. به‌عنوان مثال، موضوعاتی مانند  BMPL، لن‌تک، رمیتنس، اینشورتک، رک‌تک و کریپتوکارنسی به دلیل تقاضای جامعه، در حال گسترش هستند و ما به‌عنوان یک شرکت فین‌تکی باید در این حوزه‌ها نیز خدمات‌رسانی کنیم.

یکی از مواردی که طی سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته، مبحث لن‌تک و BMPL است. در همین راستا، شرکت پرداخت الکترونیک سپهر مطالعات خود را از اواخر سال گذشته آغاز کرد و اکنون در حال توسعه محصولی به نام وامی‌پی است. این محصول با استفاده از لاین‌های اعتباری که بانک صادرات در اختیار ما قرار می‌دهد، به مشتریان به صورت آنلاین وام‌های خرد پرداخت می‌کند. راه‌اندازی این سرویس به مشتریانی که هم‌اکنون این خدمت را از شرکت‌های دیگر دریافت می‌کنند، این امکان را می‌دهد که از منابع مالی بانک صادرات بهره‌مند شوند.

وامی‌پی محصولی است که به‌صورت الکترونیکی و حضوری به مشتریان و کاربران متقاضی وام‌های خرد اجازه دریافت اعتبار می‌دهد. البته روال کار بدین شرح است که بعد از ثبت‌نام و پس از طی مراحل KYC و احراز هویت، اعتبار برای مشتریان باز شده و امکان دریافت وام مهیا می‌شود. مخاطبان محترم بانک صادرات می‌توانند از این اعتبارات به‌صورت آنلاین یا آفلاین برای مصارف روزمره، مانند تهیه کالا و خدمات بهره بگیرند.

ما در حال حاضر در مراحل پایانی توسعه این محصول هستیم و به‌زودی رونمایی رسمی از آن انجام خواهد شد. این محصول می‌تواند به‌عنوان یک راهکار نوین در حوزه وام‌دهی خرد، به مشتریان کمک کند و تجربه‌ای جدید و راحت را برای آن‌ها فراهم آورد.

استراتژیهای توسعه بازار وامیپی

با توجه به فضای به شدت رقابتی که در حوزه‌ی بانکداری دیجیتال وجود دارد، اولویت اول ما در توسعه بازار وامی‌پی، مخاطبان گسترده‌ی بانک صادرات ایران است. در واقع ما در فاز نخست، تمرکز اصلی خود را روی مشتریان خاص بانک صادرات و همچنین کارکنان بانک و مجموعه هلدینگ صاد قرار داده‌ایم. این گروه، جمعیت به نسبت زیادی را شامل می‌شود و به صورت بالقوه این امکان را در اختیار ما قرار می‌دهد که وامی‌پی را در فاز نخست به جایگاه خوبی برسانیم.

علاوه بر این، نکته‌ی دیگری که حامی ما در توسعه‌ی محصول جدیدمان خواهد بود، منابع ارزنده‌ی بانک صادرات ایران است. اگر این منابع به سمت وامی‌پی هدایت شود، خود بانک هم می‌تواند مدیریت بهتری را روی فرایند وام‌دهی اعمال کند و به ارزش افزوده‌ی بیشتری دست یابد. همچنین، این رویکرد می‌تواند به کاهش ترافیک شعب بانک کمک کند، زیرا کارکنان بانک دیگر نیازی نخواهند داشت که وقت خود را صرف وام‌های خرد یا مرابحه کنند. این موضوع نه‌تنها به بهبود کارایی بانک کمک می‌کند، بلکه به بنک‌تک ما نیز کمک خواهد کرد.

نقطه قوت و مزیت دیگر وامی‌پی این است که این محصول می‌تواند به‌طور کامل با سایر نرم‌افزارهای بانکی ما در حوزه بنک‌تک، مانند سپینو و پاسینو، لینک شود. این ویژگی به ما این امکان را می‌دهد که خدمات را به‌صورت هم‌پذیرندگی ارائه کنیم و تجربه‌ای یکپارچه و کارآمد را برای مشتریان فراهم آوریم.

در نهایت، با توجه به این مزیت‌ها و تمرکز بر روی مشتریان بانک صادرات، ما امیدواریم که بتوانیم در کوتاه‌مدت بخشی از بازار را جذب کنیم و به رشد و توسعه‌ی بیشتری در این حوزه دست یابیم.

رشد حدود ۳۰۰ درصدی کاربران پاسینو

شرکت پرداخت الکترونیک سپهر به‌صورت مستمر بخشی از درآمد خود را به توسعه و بهینه‌سازی محصولات موجود اختصاص می‌دهد. در این راستا، از بهمن‌ماه سال گذشته پروژه بازنگری جامع محصول پاسینو در دستور کار قرار گرفت که در همین راستا تا امروز ۱۰ نسخه‌ی ارتقا یافته از این محصول منتشر شده است.

بر اساس آمارهای رسمی شرکت، تعداد کاربران فعال پاسینو از حدود ۸۰۰۰ کاربر در پایان سال ۱۴۰۳ به بیش از ۲۲۰ هزار کاربر در زمان حاضر رسیده که نشان‌دهنده رشد حدود ۳۰۰ درصدی در بازه زمانی چند ماهه است. این رشد قابل‌توجه، حاصل بهبودهای انجام‌شده و افزایش رضایت کاربران است.

در بخش رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX)، تیم‌های تخصصی ما به‌صورت مداوم در حال بهینه‌سازی و ارتقای محصولات هستند. همچنین سامانه پشتیبانی ۲۴ ساعته و تمام‌وقت (۲۴/۷) راه‌اندازی شده تا خدمات جامع‌تری به کاربران ارائه شود.

استراتژی شرکت بر دو محور اصلی استوار است: نخست توسعه و ارتقای مستمر محصولات موجود و دوم طراحی و عرضه خدمات نوآورانه. هدف ما پاسخگویی به نیازهای روز بازار و ارائه راهکارهای پیشرفته در حوزه پرداخت الکترونیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رشد ۳۰۰ درصدی کاربران پاسینو