به گزارش پایگاه خبری نت صاد، در بزنگاه پیوند میان فناوریهای مالی و صنعت خردهفروشی، همکاریهای جدید میان تولیدکنندگان داخلی و نهادهای مالی، افقهای تازهای را پیشروی اقتصاد دیجیتال کشور میگشاید. هفدهمین نمایشگاه صنعت مالی تهران فرصتی شد برای تحقق یکی از این همکاریها: امضای تفاهمنامهای میان شرکت ایراندوخت تندیس ایرانیان با برند تجاری زانوس و شرکت پیشگامان فناوریهای نوین صاد، بهعنوان یکی از زیرمجموعههای هلدینگ فناوری و نوآوری صاد.
این همکاری، اتصال یکی از برندهای فعال پوشاک رسمی کشور به پلتفرم کالکو، زیرساخت اعتباری بانک صادرات ایران را ممکن ساخت و از گامی جدید در مسیر تحول فروش و تسهیل خرید برای مشتریان خبر داد. به همین واسطه گفتوگویی داشتیم با مهندس قربانی نماینده شرکت پوشاک زانوس تا ابعاد این تفاهمنامه را با یکدیگر مرور کنیم و دریابیم که چنین تفاهماتی که سودی برای صنایع و البته بانکها و موسسات مالی دارد.
نقطه تلاقی صنعت و فینتک؛ فروش اعتباری در صنعت پوشاک
شرکت ایراندوخت تندیس ایرانیان با برند تجاری زانوس، یکی از فعالان خوشنام صنعت پوشاک رسمی در کشور بهشمار میرود. مجموعهای صنعتی با بیش از ۱۵۰ پرسنل که بهصورت روزانه حدود ۲۵۰ دست کتوشلوار با کیفیت بالا تولید میکند. زانوس علاوه بر چهار شعبه فعال در تهران و کرج، شبکه نمایندگی در سایر شهرها و یک فروشگاه اینترنتی نیز در اختیار دارد که فروش آنلاین را بهصورت حرفهای توسعه داده است.
امضای تفاهمنامه با شرکت پیشگامان فناوریهای نوین صاد، نقطه عطفی در مسیر رشد و تحول فروش این برند به شمار میرود. این همکاری که در حاشیه نمایشگاه بانک، بورس و بیمه نهایی شد، حاصل گفتوگوهایی است که طی یک سال اخیر و از همان نمایشگاه قبلی آغاز شده بود. مشارکت در این تفاهم، زانوس را به یکی از استفادهکنندگان رسمی از خدمات اعتباری پلتفرم کالکو، زیرمجموعه بانک صادرات ایران تبدیل میکند.
تکنولوژی مالی، نقطه جهش برای تولیدکنندگان داخلی
فروش اعتباری، بهویژه در قالب پلتفرمهای مدرن فینتک، یکی از تحولسازترین ابزارهایی است که طی سالهای اخیر در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است. تجربه زانوس در همکاری با برخی پلتفرمهای دیجیتال طی سه چهار سال اخیر دارای اثرات مثبتی بود که باعث شد بهرهگیری از این بسترها، رشد فروش، افزایش سهم بازار و تنوع در نوع مشتریان را به همراه داشته باشد.
در این مسیر، آشنایی با تیم فنی بانک صادرات در دو سه سال اخیر، نقطه عطفی در نگاه مدیریتی این برند به فناوری بوده است. تخصص، تلاش و رویکرد حرفهای تیمهای فنی بانک صادرات و شرکتهای زیرمجموعه آن و آنچه در این مدت مشاهده شده، فراتر از انتظارات معمول از یک مجموعه بانکی بوده است. این ترکیب از تجربه سازمانی و توان فنی، میتواند بستر مناسبی برای موفقیت همکاری مشترک فراهم کند.
در نگاه ما، پیوند با مجموعهای مانند بانک صادرات، که دارای زیرساخت گسترده، نیروی فنی متخصص و تجربهای دیرینه در نظام بانکی کشور است، میتواند این مسیر را با اطمینان بیشتری پیش ببرد. حضور پلتفرم کالکو در ساختار رسمی بانک، باعث افزایش اعتماد مشتریان و تسهیل فرآیندهای خرید خواهد شد.
اعتماد متقابل؛ پشتوانهای برای شکلگیری مشارکتهای پایدار
اعتماد به بانک صادرات نه از سر الزام، بلکه با تکیه بر همین تجربه همکاری و شناخت از ظرفیتهای فنی آن صورت گرفته است؛ ظرفیتی که در کنار سابقه، گستره بازار و زیرساختهای دیجیتال بانک، میتواند موقعیت منحصربهفردی برای ارائه خدمات اعتباری به مشتریان زانوس ایجاد کند.
این همکاری یک تجربه موقت نخواهد بود، بلکه بخشی از یک استراتژی بلندمدت زانوس است که میتواند مزیت رقابتی جدیدی برای ما ایجاد کند. از نظر ما، آینده صنعت پوشاک در ایران، وابسته به این است که چگونه از فناوری برای تسهیل خرید، توسعه کانالهای فروش و ارتباط مؤثر با مشتری بهره گرفته شود، در واقع همکاری با بانک صادرات، پاسخ مشخصی به همین دغدغه است.